måndag 10 december 2012

Dumma jobbiga måndag

Måndag=Vägning
Ångest, hade gått upp det 1,5kg som jag gick ner förra veckan. Så egentligen + - 0, men nej, ångesten är total. Kommer det fortsätta såhär? Måste någonstans acceptera det, ska ju upp 1kg i veckan enligt planen. Hur fan ska jag klara det. Har gått runt och gråtit hela dagen. Allt har varit jobbigt. Vill bara lägga mig och dra täcket över huvudet. Inte vara med mer, orkar inte. Vill hem, till min trygghet, till min mat, till mina rutiner, till mitt liv. Jag vet, det är sjukdomen som pratar nu. Den onda sidan av mig, den sidan som vill bryta ner, som vill försvinna, som inte vill och orkar mer. 

Måste tänka positivt, måste jaga iväg mina hjärnspökena. Trodde inte jag skulle reagera såhär mycket, trodde jag var starkare. Hade tänkt ha som delmål denna veckan att ta musli i yoghurten på morgonen, ha, inte en chans. Fick snabbt omvärdera och byta till att fortsätta äta mitt kvällsmål, annars hade jag plockat bort det. FEL, min sjukdom hade plockat bort det, dragit ner på allt som går. Det får inte hända.
Måste kämpa vidare.
Måste vinna denna kampen.
Måste Måste Måste.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar