onsdag 23 januari 2013

Dagarna springer iväg...

Ja, just nu känns det iallfall så, att tiden går väldigt fort fast dagarna här kan vara väldigt långa.
Igår hade jag permission på em/kvällen. Gick runt i Lund och kollade i affärer, tyvärr har jag absolut inte ett rött öre över just nu, men en body lotion för 20 kronor på rean unnade jag mig. Det doftade trots allt choklad=) Vid sex mötte jag upp fina Hanna och vi skulle äta kvällsmat tillsammans. Gick först till Ebbas, men dom hade inget roligt förutom soppa. Min friska sida sa nej till det, brödbiten som ingick va pytteliten så vi valde att gå vidare. Gick till Coffe Break där man kunde sätta ihop sin egen måltid. Blev surdegsbröd, sallad och kyckling med currysås! Riktigt smaskens måste jag säga! Kändes så normalt att kunna gå ut så och äta, men det va lite jobbigt när Hanna sa att jag fick bestämma för att de skulle bli bra för mig. Hon vill så väl, men jag måste lära mig att ibland ta det som finns, att gilla läget liksom. Jag hade kunnat ta vegetarisk lasagne på ebbas, men det blev lite jobbigt när jag hade valet att gå vidare... Aja, jag ska nog lära mig det också, små steg i taget. Som uttrycket lyder:
"Man måste lära sig gå innan man kan springa"

Idag har det inte hänt så mycket här. Var på Höje och åt lunch, tvättar, spelat lite yatzi... Ja, allmänt uttråkad... Ser det positivt, bara torsdag och halva fredag kvar, sen får jag åka hem igen!

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar