torsdag 17 januari 2013

Får åka hem=)

HA! Det gick, jag får min helgpermission som jag ville. Ingen utskrivning alltså, utan jag kommer åka hem med mamma imorgon efter familjesamtalet och sen åka hit igen på söndag kväll. Känns verkligen bra, och läkaren förstod mig när jag sa att jag blir negativt påverkad här och behöver vara hemma för att motivera mig. Har dock som krav att jag måste ha gått upp minst ett halvt kilo till på måndag, och det tror jag inte kommer vara några problem eftersom jag har fyra näringsdrycker nu. Måste klara det. Ska dessutom få en tid för introduktion till dagvården som ligger precis härintill, och jag vill gå över dit så fort som möjligt. Kommer iofs innebära att jag måste pendla fram och tillbaka fem dagar i veckan, men hur som helst slipper jag vara inlagd! Ser lite positivare på tillvaron nu med andra ord!

Vad har annars hänt idag då? Efter läkarsamtalet åt vi lunch på Höje, bönbiffar med ris och nån sås. Tyvärr var dom inte alls speciellt goda=( Annars brukar maten där vara betydligt bättre än vad den är på avd. Plus att det känns mycket mer naturligt att äta där bland "normala" människor. I eftermiddag har jag haft permission och var och fikade på Ebbas med en kompis. Två stora koppar kaffe och en cookie blev det, inte alls dumt! Gick och tittade lite i affärer också, men eftersom försäkringskassan strular är mitt konto tomt, så någon shopping blev det inte=( Nu är det snart dags för kvällsmat, och sen blir det nog några rundor maxi-yatzi innan sängen kallar=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar