lördag 17 augusti 2013

Funderat

Har gått och tänkt mycket de senaste dagarna, funderat på vad jag egentligen gör mot mig själv och mot min kropp. Även om jag lyckades äta efter mitt matschema igår, så vet jag att jag höll igång alldeles för mycket. På eftermiddagen hade jag en fruktansvärd smärta i mina ben, ändå ska jag pressa mig lite till. Men jag hör varningsklockorna ringa, vad får detta för konsekvenser? Kommer jag sluta i rullstol eftersom jag slitit ut min kropp? Jag vet att dom flesta återhämtar sig fysiskt efter att ha varit sjuka i anorexia, kroppen har en fantastisk förmåga att läka. Men jag är rädd, tänk om jag inte tillhör dom som läker? Tänk om jag pressat min kropp över gränsen? Knäproblem är vanligt bland ryttare, då dom belastas väldigt mycket. Jag har ridit i många många år nu, 5-10 hästar om dagen och varit underviktig under lång tid. Kommer jag bli bra?

Detta måste vara min motivation, min drivkraft, mitt hopp. 
Jag vill LEVA, inte bara överleva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar