tisdag 20 augusti 2013

Rutiner

Jag har alltid haft väldigt svårt att bryta mina rutiner, och i och med anorexian har det blivit ännu värre. Blir väldigt irriterad vid minsta lilla sak som inte går som jag planerat, och leder det till att jag inte hinner med min planerade träning får jag panik och drar in på maten. Känner ni igen er? Detta beteende är inte sunt, och det är jag väldigt medveten om. MEN, som det är just nu behöver jag mina rutiner. Tack vare dem äter jag efter matschemat, och det måste vara prioritet nummer 1 just nu. Att jag får i mig tillräckligt med näring. Jag vill verkligen klara av det så jag kan bevisa för mig själv att jag inte kommer rusa upp i vikt. Läste någon blogg igår om det där med att fuska, att det blir mycket värre om vågen visar uppåt trots att man fuskat, då triggar det bara en att fuska ännu mer. Därför tänker jag fram till måndag (nästa vägning hos ssk) hålla på mina rutiner både när det kommer till maten och aktivitetsnivån.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar