tisdag 6 augusti 2013

Matschema

Förra gången jag träffade min sköterska la vi upp ett matschema som jag ska försöka följa, så här ser det ut:

Frukost: 2,5dl yoghurt, ½ banan, lite flingor, 2,½ smörgås med kalkon, lätta och tomat/gurka

Mellis: 1 ND

Lunch: 2 dl yoghurt, vattenmelon, lite flingor, 2 smörgåsar med kalkon, keso, tomat/gurka

Mellis: 1 ND

Middag: Sallad med valfri proteinkälla, tex kyckling, dressing och nötter, till det en smörgås med lätta och ett glas vin.

Någonstans vet jag att detta är för lite i förhållande till mitt rörelseuttag, men det är iallafall lite mer än vad jag åt innan. En typisk dag för mig brukar jag mocka till fem hästar, rida lika många, samt arbeta ganska fysiskt tungt här hemma. Ändå har jag svårt att följa vissa saker, t.ex den där andra näringsdrycken hoppar jag gärna över, och proteinkällan på kvällen brukar bli för liten. Men jag känner mig iallafall betydligt starkare nu än vad jag gjorde för två veckor sedan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar