söndag 25 augusti 2013

Ligga ner

Acceptera att kroppen behöver vila, att det ska vara så svårt... Har kommit till en del insikter både igår och idag. Jag vill inte leva såhär mer, vill inte ha en brännande smärta i benen så fort jag står upp, vill inte vara såhär orkeslös. Den vägen jag vandrar kommer ta mig tillbaka till Lund, jag vet det. Var lika slut i kroppen förra hösten, och drog jag ner på maten för att tillåta mig att vila, vilket ledde till viktnedgång. Jag vill inte hamna i den onda spiralen igen, får inte. Vad tänker jag då göra åt det?
1 börja äta lagad mat på kvällen
2 ändå äta kvällsfika
3 skippa alkoholen (den ger bara mer ångest)
4 lyssna på min kropp, den behöver och orkar inte hålla igång som en duracellkanin hela tiden.

Så med början på tisdag (ör ensam imorgon och jag vill att mamma ska ära med mig) blir det lagad middag vid sex tiden. 

Wish me luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar