måndag 12 augusti 2013

Ledig=Ångest

Min dag har varit katastrofdålig...
Tog sovmorgon till åtta, då gick jag ut och mockade till hästarna. Kom in och åt frukost bestående av massa vattenmelon, lite yoghurt och lite flingor. Tog en långrunda med hunden i skogen, åt en macka med skinka när jag kom hem. Började städa här hemma, rensade ut hela kylen och torkade av den ordentligt. Klockan blev halv ett och jag var hungrig igen. Kroppen skrek efter riktig mat, men vad gör jag? Jo, en likadan vattenmelon/yoghurtportion som i morse. Blev jag mätt? Tveksamt, men mitt sjuka jag tyckte det. Klarade inte av att vara hemma längre, kände mig rastlös. Spenderade fem timmar med att gå runt i affärer. Började bli hungrig vid fyra igen, nu klockan åtta och jag har fortfarande inte ätit något sen "lunch". Samtidigt är ångesten skyhög... Varför ska det vara så svårt att äta när jag inte rider? Jag vet egentligen att jag gjort av med massa energi ändå, och att jag fått i mig på tok för lite. Jag vet också att illamåendet jag känner nu inte är mättnad, utan hunger och ångest. Önskar så att jag kunde göra som normala människor när dom är trötta och behöver vila, typ krypa ner under en filt och titta på en film eller läsa en bra bok. Men jag är inte där just nu, jag klarar det inte. Måste sysselsätta mig hela tiden. Går runt och känner på magen, låren, revbenen. Tankarna som snurrar runt i huvudet. Om jag inte äter det och det, så får jag vila, då får jag lägga mig ner en stund. Ändå slutar det med att jag går runt som en osalig ande...

Hur gör ni? Någon som har något bra tips?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar