söndag 11 november 2012

Aktiv vila

Försökt hålla igång lite lagom idag. När jag vaknade imorse hade jag ont i kroppen igen, och magen har varit i uppror hela natten så jag fick inte mycket sömn. Ingen bra start på dagen med andra ord. Vi hade bestämt att vi skulle ner till stranden idag oxå, för att sedan åka hem till mormor och morfar och gratulera honom på fars dag. Hade inte lust till någonting, men bara att bita ihop. Fröken anorexi krävde en promenad...

Resten av dagen har jag mest bakat, och fixat lite i trädgården. Kastade uttorkade tomatplantor och fyllde igen väggropar med singel. Det sista tog musten ur mig innan vi var klara, åh vad jag saknar min kraft. Ändå gör jag inget för att få tillbaka den. Smusslade undan en bit macka imorse, petade bort det mesta av muslin i middags, vad håller jag på med egentligen? Vägde mig dessutom igår kväll, och det var inte kul. Har ett bmi under 15, vilket min sämre hälft tycker är jättebra, och vill ner mer... Jag är mer skeptisk för att uttrycka det milt... Vill inte falla djupare ner i detta nu, och hoppas på hjälp fort! Kanske det kan bli lite lättare att kämpa när Lia kommer imorgon. Hon är som en lillasyster till mig, och hon har själv varit sjuk så hon vet vad jag igenom.

Här kommer en bild på min gigantsallad som jag äter varje kväll med 1 och en halv smörgås. Trycker dessutom ihop salladen så det ska få plats som mycket som möjligt.


En del av dagens bakorgie



Sluta för idag, ska gå och bädda rent sängen och sen ta en varm duscha=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar