fredag 30 november 2012

Matdagbok 30/11

"Utmaning" i morse, istället för filmjölk så tog jag hälften naturell yoghurt och hälften vaniljyoghurt. Det var egentligen ingen big deal, bara mycket godare=) Så här har min dag sett ut:

Frukost
1.5dl yoghurt/vaniljyoghurt med kanel
1.5 macka typ lantbröd, osötat, 1 med ost, tomat och gurka, ½ med apelsinmarmelad
1 glas apelsinjuice
kaffe

Lunch
0.75 portion selleribiff med pasta och tomatsås
lite majs och gurka
bärsymfoni till efterrätt (några sura körsbär/jordgubbar/vinbär)
vatten
kaffe 

Mellis
Saffranspannkaka med blåbärssylt
i kopp kaffe

Middag
0.75 tonfisksallad med oliver
0.75 smörgås typ limpa med ost
1 kopp kaffe

Mellanmålet hade en patient bakat till oss, supergott va det. Dessutom mycket nyttigare och inte alls lika sött som risifrutti. Mer sådant! Tonfisksalladen var inte mycket att hurra för, skulle behövts lite matigare bröd för att vara mättande. Fick dessutom ingen dressing till. 

Förutom att äta har jag haft läkarsamtal. Han var förvånad att jag inte hade det tuffare såhär i början. Och det är kanske konstigt? Kommer kanske ett bakslag snart, men det ska jag klara. Min envishet har verkligen siktet inställt på att bli frisk, så det är bara att kämpa.

Hade en grym hemlängtan innan. Det har snöat lite här, och jag vill hem till vår öppna spis, tända massa ljus och krypa upp med en bok. Samtidigt är jag inte redo. Tanken att själv styra och planera mat är väldigt skrämmande, men det är lika bra att börja fundera och planera inför det. Hur ska jag få in all mat i mitt liv? Mellis i stallet, middag tidigare på kvällen, kanske tillsammans med mamma när hon kommer hem från jobb. Kvällsmål framför tvn. Ja, det löser sig nog. Jag ska dit först, och dit, det ska jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar