tisdag 27 november 2012

Matdagbok 27/11

Tänkte börja skriva ner vad jag äter här under dagarna, tänkte att det kan hjälpa mig när jag kommer hem så småningom. Något att titta tillbaka till och jämföra med. Just nu äter jag bara 75% portioner, men på måndag ska jag upp på 100%. Känns faktiskt okej att äta, det jobbiga är att inte få träna. Men kroppen är inte ifatt, fortfarande trött, både psykiskt och fysiskt. Vill vara stark igen, kunna rida. Orka leva.

Frukost: 
1,5 dl fil med lite bär och kanel
1,5 skiva bröd, typ surdegslimpa, osötad, en med apelsinmarmelad och ½ med ost, tomat, gurka
1 glas apelsinjuice
1 kopp svart kaffe

Lunch:
1,5 rödbetsbiff
0,75 portion ris 
några böner
lite råkostsallad
2 halvor inlagda aprikoser
1 kopp svart kaffe med en skvätt mjölk

So far alltså, vet inte vad det blir till mellanmål, men uppdaterar senare.
Negativt är påläggsutbudet. Hade gärna ätit kalkon på mackorna, men finns bara skinka=( undrar om kan få ta hit egen, kanske ska kolla det. 

Har fått vara ute en kvart också idag, gick en promenad i parken med några av de andra plus en skötare. Skönt med lite luft. Har ju dessutom "fördelen" att jag röker, så sju gånger om dagen blir det lite omväxling!


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar