lördag 17 november 2012

Lördag

Har blivit en ganska lugn dag idag, hade ett riktigt sammanbrott igår kväll eftersom jag knappt kunde gå.
Var både ute och gick, red båda hästarna, städade bilen, bakade och handlade mat. Efter det var mina knän helt slut och jag fick hasa mig fram. För första gången insåg jag på allvar att jag kan sluta i rullstol om jag inte lugnar ner mig nu när jag är så skör. Det ledde till att jag bröt ihop totalt när jag gav hästarna kvällsmat... 

Idag blev det därför ingen ridning. Var ute i skogen på en 40min runda i morse med Lia innan hon åkte hem. Sen var jag och mamma och shoppade lite fint till hemmet=) Lite ljus och filtar och så! 
Hade egentligen inte tänkt göra så mycket mer, men klämde in en 40min promenad till med vår andra hund innan det blev mörkt. Hmm, vettigt? Kanske inte, men jag har ändå inte så ont i benen idag. Undrar hur mycket minus jag ligger på, åt en macka med lätta och kalkon imorse, till lunch 2,5dl miniyoghurt, 100g hallon och 10g musli. Ikväll blir det sallad med lite kyckling och 1,5 macka med lätta. Ätit några skumtomtar också mellan varven, smått beroendeframkallande. Kommer nog bli något glas vin ikväll också. Lite drygt 1000 kcal kanske? 

Jag inser ju att detta inte är hållbart, men kan inte förmå mig att ändra mitt beteende. Behöver hjälp... Men det skrämmer mig, kan inte föreställa mig att tvingas äta normalt, och är rädd att jag kommer fuska och trixa. Man har ju lärt sig dom flesta knepen genom åren. Men jag vill ju bli frisk...

Vad ni än gör, svält er inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar