onsdag 28 november 2012

Matdagbok 28/11

Frukost
1.5dl fil med kanel, fick inga bär till idag
1.5 macka typ lantbröd, osötat, 1 med ost, tomat och gurka, ½ med apelsinmarmelad
1 glas apelsinjuice
kaffe

Lunch
0.75 portionsbit skaldjurspaj
vitkålssallad
lite bärkräm med mjölk
vatten
kaffe 

Mellis
I skiva kavring med philadefia, gurka och paprika
i kopp kaffe

Middag
0.75 prtion råkostsallad med bönor
riven rödbeta
0.75 smörgås typ limpa med ost
1 kopp kaffe

Hade en diskussion med personalen igår ang att äta något på kvällen utöver detta, vilket jag absolut inte får sålänge jag äter 75%. Tycker inte att detta är okej. Dom hindrar en anorektiker som vill äta att faktiskt göra det. Igår gällde det dessutom något så banalt som två skumtomtar. Men nej, det får jag inte. Lyckades iallafall tjata mig till att få dricka en kopp honungsvatten med mjölk i till kvällsfikat. Var inte hungrig igår, blev mätt på gröten och ostbullen, men idag känner jag mig inte alls mätt på salladen. Åhh vad jobbigt detta är, varför får jag inte äta, när jag faktiskt vill??? Det hade räckt med en frukt eller ett knäckebröd innan jag går och lägger mig, bara något lätt.
Ska försöka prata med nattsköterskan ikväll. Vill inte lägga mig med kurrande mage....

Har för övrigt haft besök idag av Emma!! Var mysigt att träffa henne igen, hon kom efter lunch och stannade så hon följde med på utevistelsen kl 2. Väldigt skönt avbrott i tristessen.

Har pratat med mamma också idag, tydligen lever hästarna rövare i boxarna där hemma. Stackare, hon har det nog inte lätt. Hoppas hon kommer ner snart, skulle vilja ha lite julpynt och så, göra det lite hemtrevligt här=)

Nu ska jag hoppa i duschen, vänta på nästa rökpaus, och sen invänta kvällsmålet (houngsvatten med andra ord, grr)...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar